tirsdag 29. april 2014

29.4 Hviledag på Skorovas Turisthytte

Sov som en stein i natt!! Himmelsk å kunne krølle seg inn i ei deilig dyne igjen :p

Depotet kom med posten på formiddagen i dag. Har ikke fått mat til meg i dette depotet, da jeg planla å kjøpe inn det jeg trengte på butikken her. Har imidlertid igjen 14 middager og 7 frokoster som jeg har "samlet opp" på veien, så jeg har nesten ikke trengt å kjøpe noen ting. Bare lunsj, en pose med musli tilbfrokost, litt nøtter og kjeks. Når men en sjelden gang i mellom får muligheten til å handle mat selv, blir det med litt ekstra også da, blant annet litt frukt og grønt. Digg! Og, tradisjonen tro, fikk jeg en is på butikken. Alle som går Norge på langs får en is når de er innom butikken. Så hyggelig! Som alle fremtidige Norge på langs-gåere kanskje har skjønt, er det kjekt å legge turen om Skorovatn;)

Ellers har Snorre og jeg møtt en kar som heter Anta. Han er lommekjent i området her, og har gitt meg mang et tips om hvor vi skal legge ruta videre og gjennom Børgefjell. En kan finne ut en del ved å se på kartet, men uansett hvor mye en ser, vil det ikke gi en like mye info som en skikkelig kjentmann kan. Kartet forteller en f.eks. ikke om hvor det fortsatt går å krysse elver, noe som kan by på utfordringer nå en ikke er kjent. Så tusen takk for god losing, Anta! 

Fikk severt middag og dessert i dag og. Til middag var det hjemmelagd fiskegrateng med poteter og råkost, og det var bare SÅ godt! Har ikke spist fisk siden jeg dro hjemmefra nå, så det smakte nå! 

Wilma er litt bortskjemt hun også, som jeg synes hun bør få være i like stor grad som meg, så i dag fikk hun en hel boks med boksmat med smak av oksekjøtt blanda med litt tørrfôr. Da jeg åpnet boksen så hun på meg med de tittera og sleika seg rundt munnen. Da matskåla var tom, så hun på meg, rapet, og gikk å la seg igjen. En enkel frøken å ha med på tur :)

Kjøpte forresten en sånn pose med ferdig bollemiks på butikken, så jeg har bakt boller i dag. Det er ikke de beste bollene jeg har smakt, men tipper jeg blir rimelig fornøyd når jeg kan gnafse på en av de til lunsj, i stedet for et tørt polarbrød. 

Nå er ting stort sett pakket i posene sine, jeg har en god plan for ruta videre og både Wilma og jeg går videre med fulle lagre, og friske og raske kropper. Værutsiktene er helt ok. Ikke strålende sol som vi har hatt den siste uka, men heller ikke sånt drittvær som vi hadde før påsken. Overskya med muligheter for et par drypp ovenfra. Blir det ikke verre enn det, skal vi nok få en fin tur gjennom Børgefjell!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar