lørdag 19. april 2014

13.4 Storvika til Angeltjønnhytta

Skulle visst ha fortsatt videre i finværet som kom i går kveld. I dag tidlig var ruskeværet tilbake igjen.. Fulgte grensa et godt stykke, før jeg tok av vestover og fulgte sommermerka løype mot Angeltjønnhytta. Planen var imidlertid å gå inn i Koltjønndalen og campe der i natt, så jeg svingte av fra den merka løypa, og sikta meg inn mot Hallevatnet. Det ble ingen suksess. 

Terrenget var ikke så greit som det så ut til på kartet. Tror jeg brukte bortimot tre kvarter på å finne en vei ned til vannet. Og på vannet var det overvann.. Traska bort til noen hytter i enden av dammen, så på kart og fant ut at vi heller fikk gå til Angeltjønnhytta i dag. Jeg var gjennomvåt fra topp til tå; det surkla faktisk av vann i skiskoa. Dårlig deal på vintertur.

Så vi bytta kurs og gikk mot Angeltjønnhytta. Skulle bare være drøye tre km, men blei enda litt mer, da det var et par åpne bekker som måtte krysses, og dermed noen omveier som måtte gås.  Det var imidlertid vel verdt det, når vi til slutt kom inn og fikk varmen i både hytta og kroppen! Stor pluss i margen til Angeltjønnhytta for et veldig fint anneks for hund og hundeeier!

Det synes dårlig på bildet, men det snødde så godt som vannrett. Var godt å komme inn fra det!

Ca. 19 km 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar