mandag 28. april 2014

25.4 Seterlifjellet til Gierkerejaevrie

Ikke så fine føtter (nye svarte ullsokker som farger av):

 Men fin morgen:

Gikk ikke lange betan i dag. Lett terreng, fint føre og strålende vær. Rett etter vi hadde spist lunsj, kom vi til et sted som hadde fine kvaliteter ;) dvs. noen fine topper å gå på, et fint sted å ha camp, og en åpen elv det gikk an å "bade" i. Så vi ble der. 

Jeg satt opp teltet og fikset alt inne der, så lot jeg Wilma gå inn og legge seg. Virket ikke som om hun hadde noe i mot det, til tross for at klokka bare var ett. Hun burde hett Snorkfrøken eller Søvnig eller noe i den duren :p 

Mens Wilma lå og chillet i teltet, tok jeg meg en tur opp på Finnhuva på 995 moh. Kjempefin tur både opp og ned. Fantastisk utsikt! 


Øvde meg på telemarkssvinger på vei ned. Må nok ta et par svinger til før de sitter :p


Da jeg kom ned igjen, bare det bort til elva for et lite "bad", tradisjonen tro før 1. mai. Må imidlertid ha det i hermetegn, for det er det korteste badet noen sinne. Fytti så vanvittig kaldt det var! Kanskje ikke så rart når det lå et isflak ved siden av meg og var snø på alle kanter, men fortsatt. Grisekaldt!! Om jeg ikke ble så mye reinere, må i hvertfall noen bakterier ha tatt kvelden der. 

Såååå godt med et bad...

Om det ikke var så digg der og da, var det i det minste veldig deilig etterpå når jeg fikk på meg tørre klær og ble varmet av sola :)

Jeg er så god på selvutløserbilder :p

Vi kan det å kose oss på tur! 

Ca. 10 km + topptur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar