lørdag 5. april 2014

5.4 Ledalsbua til Nordpå


Etter en god frokost tok vi tak på dagens etappe. Planen var å gå ut Ledalen, men da hadde vi måtte gå et stykke langs en vei for å komme videre til Nordpå, og det er noe vi prøver å unngå. Så da startet vi heller dagen med noen høydemeter opp til Måstjønna og fikk en fin nedkjøring ned Renåfloan i stedet. 

Gikk forbi noen veldig koselige hytter oppå toppen der, får alltid like lyst på ei sånn lita hytte selv når jeg ser sånne. Ei ordentlig hytte, ikke noe sånn fancy greier, som man må gå inn til for egen maskin, i et vakkert fjellområde med noen små vann rundt, og som folk flest ikke gidder å gå til. Min type luksus :p

Da vi kom til en veien med Brattåsan, møtte vi på en hyggelig kar, Oddleif Heksem. Han var ute på lørdagstur oppi der, og det var flaks for Wilma og meg. Det var tomt for snø nedi dalen sa han, så han lurte på om jeg hadde en løsning på hvordan vi skulle komme oss over. Jeg sa som sant var at jeg hadde fryktet lite snø, men at jeg ikke tok sorgene på forskudd, og derfor ikke hadde en løsning ennå. Men Oddleif hadde en løsning allerede. Han hadde nemlig en sånn kjekk Peugeot partner, så han kunne jo bare svippe oss over. Tusen takk for det! Du sparte hodet mitt for mye bry, og kroppene til Wilma og meg for noen tunge kilometer inn til Nordpå :) Fikk til og med ta et lite stopp innom posten for å sende noen ubrukte og ferdigbrukte ting hjem. Helmaks!

Oddleif og Wilma 

Nå har jeg tatt en dusj, og er ren og pen for en gangs skyld :p Har pratet med min kjære bror som fyller 26 år i dag :) Satt i gang diverse ladere. Stelt litt med gnagsårene mine. Gitt Wilma mat, så hun er mett og god. Så nå gjenstår bare middag til meg selv. Det er pasta carbonara med bacon på menyen i dag, og det er jo alltid godt! 

Ca. 18 km

2 kommentarer:

  1. Det er en kjempefin blogg du her og veldig moro å følge deg og Wilma på turen :-) Da blir tida til egen "langtur" i påske kortere også... ;-) God tur videre nordover!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så koselig å høre. Det er kjempefint på tur, enten det er for flere måneder som det er for oss, eller påsketur :) Håper vi får mer av finværet som har vært i det siste i påsken også. Takk, og god tur til deg når påsken kommer :)

      Slett