lørdag 19. april 2014

14.4 Angeltjønnhytta til Koltjønndalshytta

Været var ikke stort bedre på morgenkvisten enn det var i går, og det fristet  lite å gå videre. Men skal vi komme oss noen vei må vi jo ut og tråkke litt, så det var det vi gjorde. 

Planen var å gå den lille stubben inn til Koltjønndalshytta, som i følge kartet mitt skal være en selvbetjent DNT hytte. Den rolige dagen ble heller strevsom. Våt og kram snø. Åpne elver, utrygg is ved elveutløpene og litt ugreit pulkterreng førte til mang en lang omvei. Turen som skulle være ca 7 km ble til 12 km. Det som skulle være en lite krevende dag, ble en av de mer krevende. Og det som skulle være en åpen DNT hytte, var ikke en åpen DNT hytte. Skuffelsen var STOR da jeg fant ut det. Fikk tørket det meste nesten tørt natta som var, men skoene var fortsatt så våte at det surkla i de da jeg begynte å gå i dag tidlig. Og de var ikke noe bedre på slutten av dagen.

Når jeg endelig hadde fått opp teltet, fått på meg tørt ullundertøy og kunne krype inn i en tørr og varm sovepose var likevel ikke livet så ille. Wilma synes også det var ganske kjekt å legge seg, særlig når hun kunne ligge oppå liggeunderlaget i fotenden min ;)

Ca. 12 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar