mandag 28. april 2014

24.4 Holden til Seterlifjellet

Klokken ble halv ti før vi tok fatt på dagens kilometere. Litt kronglete å følge kraftlinja opp de første høydemeterene inne i skogen, men det gikk fort bedre bare vi kom litt høyere. Etter det var det en flott tur. Været har vært upåklagelig i dag. Eller kanskje jeg må klage på at det var litt for varmt? Gikk i kun den tynne buksa og sportsbh, og var fortsatt kjempevarm! Men etter de dagene jeg hadde med drittvær mot slutten av Sylan og videre til Ballingstua, setter jeg pris på å heller være litt varm. 

I godt driv, med Wilma hengende etter :p

Veien inn til Gjevsjøen Fjellgård var veldig grei. Kunne gå på isen et godt stykke, så da gikk kilometerne fort. Håper isen er like fin videre over fjellet også, for nå har vi masse småvann i vente. 

Fant et sted som jeg tenkte hadde gjort seg veldig godt som camp, så da slo vi like gjerne opp campen der, selv om planen var å gå litt lenger. Men som dere sikkert skjønner holder ikke de planene mine så altfor lenge. Det er uansett bedre for Wilma at vi heller kommer oss tidlig av gårde i morgen. Det er skare fra morgenen av, men utover ettermiddagen blir snøen veldig løs og Wilma faller bare gjennom. Tungt for frøkna stakkar. Og jeg ser at vi kommer til å bruke mye mindre tid til neste depot enn planlagt også, hvis vi ikke roer ned tempoet litt, så når man finner en fin camp-plass da, så er det ikke så nøye om en skulle ha gått noen kilometer til :p




Det eneste "problemet" med så lette dager som vi har hatt i det siste, er at jeg ikke blir like sliten og ikke alltid sover like godt. Det med søvnen har en del med lyset å gjøre også da. Er ikke så altfor lenge siden det ble mørkt klokka ni, og da sovnet jeg klokka ni. Nå forventer jeg fortsatt å være trøtt når klokka blir ni, men er ikke alltid hodet og kroppen er klar for å legge seg da. Luksusproblem!

Ca. 20 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar