tirsdag 29. april 2014

28.4 Ågården til Skorovas Turisthytte

Da jeg gikk ut av teltet i dag tidlig var det tettskya og jeg tenkte at det var like greit, solbrent som jeg er. Så, en times tid senere, forsvant skylaget og det ble sol fra blå himmel. Jaja, kjekt å ha sola i ryggen over fjellet også. Så kom skyene igjen. Så noen regndrypp. Så sola. Skyene. Regn. Vind. Sol. Og sånn gikk det dagen gjennom. Det ble litt surt med vinden tidvis midt i mot og regn/snø i lufta mot slutten av dagen, men da ble det desto deiligere å komme inn i varmen. 

Noen bilder fra dagen: 

Jeg trampa i god tro ut på isen. Der var det en 10-15 cm overvann. Ikke er det lett å rygge med pulk, så da ble en stående der til en kom seg ut av draget da. Vått!

Blåmuren - stilig fjell!


Om det er en gang en skulle hatt et ordentlig kamera, var det 5 sekunder før jeg fikk tatt det bildet her. Utrolig stilig lys, som dette bildet absolutt ikke yter rettferdighet. 


Å komme inn i varmen er forresten noe man mildt sagt gjør på Skorovas Turisthytte Messa. Her blir man tatt i mot med åpne armer og føler seg som hjemme fra første stund. Da vi kom fram utpå ettermiddagen/kvelden, var vi begge rimelig slitene etter det som ble en ganske lang, tung dag. Jeg kunne imidlertid ikke kommet til et bedre sted. Randi viste oss inn; fikk et stort rom så Wilma og jeg skulle ha litt plass, senga var ferdig oppredd, fikk ta meg en lang varm dusj (veldig deilig etter 2,5 uke uten), og så ble jeg ropt ned til middag. Ordentlig hjemmelagd, deilig middag. Spiste til jeg trodde jeg skulle sprekke. Og så kom Randi med desserten. Herregud så mett jeg ble, men herregud så godt det var også! Og som om ikke alt det her var nok, har a Randi sørga for at jeg drar videre med nyvaska klær. Jeg har fått låne et nettbrett. Randi har vært på posten for meg tidligere for å hentet depotet, hvis det hadde kommet. Det hadde det ikke, men da får vi se i morgen. En hviledag her høres absolutt ikke så dumt ut. 

Som du sikkert allerede har skjønt kan jeg varmt anbefale en tur innom her om du er i området. Trenger du en dusj, et varmt måltid, hjelp til noe eller bare litt omsorg, så får du det her!

Nå har jeg krølla meg sammen i dyna i den ferdig oppredde senga mi. Wilma ligger å snorker i sofaen ved siden av. Rimelig fornøyde begge to. Skal nok sove godt i natt ja. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar