mandag 28. april 2014

22.4 Lakavatnet til Gaundalen Fjellgård

Våknet halv sju, og hodet var så godt som bra igjen. Min kjære far ville vel sagt at det aldri er helt bra, men det er i hvertfall nesten så bra som det kan bli :p 

Har hovedsakelig hatt veldig fint vær i dag; sol fra blå himmel og litt vind. Og så har det kommet en liten snøbyge fra ingensteds en tre-fire ganger. Litt fascinerende egentlig. 

Våknet til det her

Fikk litt av det her innimellom

Fikk mindre problemer med å krysse de elvene vi måtte krysse i dag, enn hva jeg hadde trodd ut i fra forholdene ellers her omkring. Kjekt! Og turen inn til Gaundalen Fjellgård var riktig så fin. 

Etter dagens toppunkt var snøbygene borte og ikke en sky på himmelen. Det ble en lang lunsj litt nedi lia, på vei ned til Grønlivatnet. Wilma og jeg delte ei skive med smøreost med kylling og BBQ smak. Ny smak for oss (pleier å gå i baconost), men den falt i smak hos begge. 

Lunsj selfie - litt solbrent :p

Da vi var framme på Gaundalen, var planen min å gå litt videre. Klokka var bare halv to, så hadde jo mange timer igjen av dagen. Men så ble jeg bedt inn en tur. Fikk låne en iPad for å sende et par meldinger (dårlig med dekning oppi her), fikk et glass kald cola (såååå digg!), og ble sittende å prate med Steinar Gaundalen (nevøen til Snåsakallen), som driver Gaundalen Fjellgård, en god stund. Det hadde kommet et par lam i dag, så jeg var så heldig å få se de også. Første gang jeg har sett så nyfødte lam, så det var en liten opplevelse i seg selv :) 


Som dere kanskje har skjønt ble det ikke til at vi gikk videre. De leier ut et par hytter der, og vi var så heldige at den ene var ledig. Fant oss svært godt til rette i solveggen der, kan du si! 



Ca. 18 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar