lørdag 5. april 2014

3.4 Rundflobua til Fjellbu ved Forollsjøen

Følte meg hakket bedre da jeg våknet i dag. Stresset likevel ikke videre. Været var grått og det blåste litt surt - ikke noe boots for motivasjonen. 

Kom oss av gårde smått om senn, noe Wilma syntes var helt greit. Løp litt hit og dit og kastet seg rundt i snøen. Ser ut til å få nok av å ligge å sløve hun også, utrolig nok :p 

Til tross for at jeg var noe slakk i strikken tok vi turen oppom Forollhogna, som er det høyeste fjellet i nasjonalparken, med sine 1332 høydemeter. Gikk de siste 250 høydemetrene uten pulk og kløv, så det gikk relativt fort. Det var ikke akkurat været for å stå og nyte utsikten, så det ble en kjapp tur opp og ned. 


Gikk så til en hytte jeg trodde skulle være enda en sånn liten åpen bu. Det var det også forsåvidt, men den var under bygging, og dermed ikke åpen. Skuffelsen var stor, da hodet banket og kroppen ikke hadde lyst å gå stort lenger. På andre siden av vannet kunne jeg se en hytte til. Hadde ikke store håpet om at den skulle være åpen; hvorfor skulle de bygge en ny bu 1,5 km unna en som allerede var der? Ruslet likevel bort, da det er greit å komme inn når formen er så der, og til min store glede var den åpen. Herlig!


Te og muffins. Mmm :)

Det ble en svært rolig ettermiddag i Fjellbu, som den heter, og tidlig kvelden. Wilma tok "fotenden" i løpet av natta, og koste seg glugg. 

Ca. 12,5 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar