lørdag 19. april 2014

15.4 Koltjønndalshytta til Bellingstua

Om jeg synes dagen i går var kjip, skulle jeg bare visst hva som kom i dag. Bare for å ha det sagt, jeg trives fortsatt veldig bra på tur, men noen dager er likevel bedre enn andre. Og da er det selvsagt noen som er dårligere også. Dagen i dag var en sånn en. 

Det første som skjedde var at draget på pulken røyk på den ene siden. Det er en skrue som holder "framre" og "bakre" del av draget sammen, den hadde skrudd seg ut, og ble søkk borte i snøen. Prøvde å fikse med strips og det jeg ellers hadde, men ingenting holdt, da det var greit tungt føre i dag og belastningen ble for stor.


Så løsningen ble å dra pulken i ei hempe festa foran. Og jeg måtte gå sidelengs og dra med armene. Fikk etterhvert rimelig vondt i den hånden jeg dro med. Jeg tåler en støyt, men på et punkt der spratt tårene av smerte. Snøen festet seg under pulken i dag, så jeg måtte løfte den litt opp hver gang for å få den noen vei. Brukte 1,5 time på å flytte den 20 slake høydemetere. Vanligvis går 200 høydemeter helt greit på 1 time. Tror det er noe av det tyngste jeg har vært med på. 



Så, enden på visa, ble at jeg måtte få hjelp. Hadde ca 16 km igjen inn til Sandvika. Hadde tatt dager om jeg skulle fortsatt på samme vis. Tusen takk til Kristian, Rune og Snorre fra Verdal Røde Kors for god hjelp. Det hadde blitt et slit uten dere! Og når jeg fikk hjelp til å fikse draget også, ble det jo bare velstand. 


Ca. 2 km på egenhånd?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar