mandag 5. mai 2014

30.4 Bjørkvatnet til Grønknuten

Snorre kjørte Wilma og meg til Bjørkvatnet i dag, altså et godt stykke videre. Noen vil kalle det juks. Jeg går imidlertid Norge på langs for å kose meg på tur i vakker natur, ikke for å gå og tråkke i en snøtom grøftekant og hate livet litt. Det kan jeg gjøre ellers. 

Fra Bjørkvatnet og innover i fjellet ble det en veldig fin tur. Store flotte fjell å skue innover og veldig greit terreng å gå i. 

Skulle egentlig krysse ei elv ved ei hytte (nå skjønte dere akkurat hvor jeg mente, sant?;)), men vi krysset den litt lenger sørøst, i mer riktig retning ift hvor jeg ville gå videre. Fant nemlig et ganske ferskt reinsdyrtråkk som krysset isen. Tror de har en slags innebygd sans ift om isen er trygg å gå på. Uansett, når isen holder et reinsdyr, holder den oss; vi har mye mindre marktrykk.

Mot slutten av dagen kom vi inn på det jeg først trodde var ei scooterløype. Skjønte etterhvert at vi var kommet inn på veien som går inn til demningen ved Sørvatnet av Namsvatnet. Den er nok såpass ny at den ikke er kommet med på kartet ennå. 

Det har vært en veldig bra dag, men jeg ble litt lei av snø og vind utover dagen, så da slo vi opp teltet og kalte det en dag. Deilig å få på tørr ull og krype ned i posen!

Ei elv som akkurat ikke har gått opp enda


Namsvatnet

Wilma lurte på om hun ikke skulle få komme inn og legge seg snart. 

Kan å kose meg på tur. Tusen takk for påskeegget, mamma! ;)

Ca. 24 km 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar