torsdag 29. mai 2014

27.5 Kalle til Svolvær

I dag var det tid for å ta beina fatt til Svolvær. Ca. 15 flate kilometer.



Wilma fikk gå uten kløv i dag også, for ikke å anstrenge beina mer enn nødvendig. Det satt hun absolutt pris på!


Da vi kom til Kabelvåg var vi sultne (igjen), og kjøpte oss noe digg og satt på torget i Kabelvåg og koste oss. 


Likte Kabelvåg veldig godt. Vi var der ikke lenge, men lenge nok til at jeg sitter igjen med et godt inntrykk. Kanskje det var fordi jeg så han kule fyren på bildet under? 


Ruslet videre til Svolvær. Det var godt å komme fram, da 15 km på asfalt faktisk kjennes i beina. Fant oss et sted å campe litt utenfor sentrum, som viste seg å ligge i et veldig populært turområde. Heldigvis lå vi litt skjermet. 

Fant oss et sted å sitte, med utsikt over Svolvær sentrum og fjellene bak, og hver vår pose med smågodt. Brukte en del tid på å finne ut av hvor Geita er. Det var faktisk først senere på dagen at vi klarte å bestemme oss helt, da vi så skyggen av den. Går visst veldig i ett med fjellet ellers :p 

Tuslet en tur i sentrum for å finne ut av hvor Sophie skal ta båten fra på torsdag. Jeg fant turistinformasjonen, hvor jeg skal hente et depot (var stengt da vi var der i dag). 

Til middag i dag ble det bolognesegryte med pasta og bogskinke. Du vi hadde spist opp kom det fram at Sophie ikke var så begeistra for tomatsmak på pastaen og jeg synes ikke noe særlig om bogskinke, men at middagen likevel var spiselig for begge to :p 

På kvelden ble det bittelitt underholdning med "Underholdningsavdelingen" og Dagfinn Lyngbø. Å gå i sivilisasjonen har sine fordeler. Jeg lo så jeg grein da Sophie viste meg "Møbel tar heis" og "Møbel på toalettet". Hehe. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar