mandag 5. mai 2014

1.5 Grønknuten til Litle Kjukkelvatnet

Ble bråvekt av Wilma halv to i natt. Hun var på jakt! Det hadde kommet en mus inn i teltet, og det syntes visst hun ikke noe om. Sover med innerteltet åpent, så det var nok fristende med mat og varme for den lille stakkaren :p Det ble imidlertid en kortvarig glede for den, for der endte den også sitt liv. Wilma er en effektiv "musefelle" viste det seg. 



Det var først i dag tidlig jeg så at musa hadde spist hull i kløven til Wilma før den kom inn til oss. Det var litt kjedelig, men men..



På starten av dagen hadde vi greit vær og kladdeføre. Utover dagen ble det greit føre og kjipt vær. Veldig dårlig sikt til tider, så dårlig at jeg måtte stoppe å gå et par ganger. En gang ble jeg faktisk skikkelig skremt, da jeg begynte å lure på om vi hadde en bjørn foran oss. Så noe som liknet på en stor mørk skikkelse, vanskelig å bedømme størrelse og avstand når det er så godt som null sikt."Bjørnen" beveger seg litt hit og dit, og jeg prøvde å rope for å skremme den. Tenkte at hvis det faktisk var en bjørn, oppførte den seg veldig rart i og med at den ikke gikk sin vei. Plutselig kom den mot oss. Jeg var på vei til å snu å gå motsatt vei, men akkurat da kom det noen solstråler gjennom skylaget, og jeg skjønte at den skumle bjørnen var busker i det fjerne. Det skal sies at jeg aldri vært så glad for å se en busk i hele mitt liv :p 

Veldig enkelt og greit terreng å gå i i dag, stor sett ganske flatt, så vi gikk litt lenger enn planlagt. Da vi stoppet viste GPS'en 26 km. Smakte godt med middag da den var klar! Ellers gikk kvelden med til å lese litt i boka mi og kose med Wilma :) 

Wilma var klar for å komme i gang i dag!

Ca. 26 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar