mandag 5. mai 2014

2.5 Litle til Store Kjukkelvatn

 Varierende føre i dag. Litt tungt å gå noen steder, da det hadde samlet seg litt snø og jeg måtte "brøyte" litt med pulken. Andre steder var det skare og det gikk lett som bare det. 


Hadde tenkt til å gå et stykke i dag, men møtte på en kar som heter Ivar, og han kunne fortelle om masse rein der jeg hadde planer om å campe i dag. Reinsdyra blir nemlig fôra i det området. Lite gunstig for oss alle om Wilma og jeg hadde gått der. Reinsdyra har såvidt begynt med kalvinga etter det jeg har skjønt. Wilma blir jo helt fra seg stakkar. Og jeg får en hund som er vanskelig å hanskes med, noe som får meg til å bli helt fra meg :p

Løsning ble at Wilma og jeg ble værende på hytta med Ivar og Lara (Lars Thomas). De var der på helgetur for å fiske og se litt etter reinsdyra. Aslak, en som har rein sammen med foreldrene til Lara, var også innom. Følte meg ganske heldig, når vi kom til varm hytte og ble servert nyfiska ørret surra i fløte til middag. Og øl. Såååå digg! Spilte kort gjorde vi også. Jeg lærte Lara "stress", så det ble noen runder med det på kvelden. Moro! 

Ivar viste meg også hvor jeg burde gå i morgen for å unngå reinen. Det blir noen ekstra høydemeter å ta og kanskje et par ekstra kilometer, men det er helt greit i stedet for å vandre inn i "reinsland". Er forsåvidt i reinsland i alle fjellområder nå, men trenger i det minste ikke å gå der vi vet med sikkerhet at det er mye rein. 

Ca. 13 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar