onsdag 14. mai 2014

12.5 Litlandfjellet til ca. Polarsirkelsenteret

Begynte dagen med frokost ute for meg og pelsstell for Wilma. For en hårball hun er!


I dag måtte hun bære kløven fra start, noe hun ikke hadde lyst til. Hun har vært litt bortskjemt med lite kløvbæring i det siste. 

"Er du helt sikker på at jeg må ha på kløven??"

Turen fram til lunsj gikk ganske greit. Wilma brant en del av kruttet første timen, du det var noen reinsdyr i området. Ellers var det forholdsvis flatt og ok føre en stund. 

Etter lunsj gikk kruttet ut av meg også, og det ble noen tunge kilometere på slutten. Skikkelig tung og våt snø (det er jo mai, så kanskje ikke så rart), i tillegg til lite motiverende omgivelser; vi trasket langs E6'n. Jeg gikk og nynnet på DDE sin sang, men byttet ut teksten med "vi trasker E(eeeee)6, den strakaste vei. Kanskje når vi Sulitjelma ganske snart?". 

Til middag i dag lagde jeg suppe til forrett og vanlig middag til hovedrett. Trengte litt godt med mat etter en lang tung dag. Litt nedtur at det begynte å regne mens jeg satt ute og koste meg med suppa, og derfor måtte flytte inn midt i måltidet, men det var lite å få gjort noe med. 

Ca. 23 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar