onsdag 14. mai 2014

10.5 Sauvasshytta til Kvepsendaleb

Har sovet mange timer i natt, og formen føles helt fin i dag. Gledet meg faktisk til å begynne å gå. 

Før vi begynte å gå fikk Wilma litt pelsstell. Hun har begynt å røyte, og i depotet fikk vi med børsten hennes. Hun synes det er deilig å bli børstet de fleste steder, unntatt nedover låra (som selvsagt er der hun røyter mest). Fikk av en god del hår og etterpå tok Wilma seg en liten gledesrunde hvor hun kasta seg rundt i snøen :p


Dagen begynte med rundt 100 høydemeter opp, før det bar nedover. Det var veldig flatt lys, så jeg så veldig lite. Tok det veldig rolig. Det ble litt brattere da vi nærmet oss Melketjønna, og snøen varierte mellom kram snø, glatt snø og med noen skavler her og der. Jeg vurderte å ta av skiene, da det sikkert hadde gått like fort å gå (kan ikke bare la det stå til å skli rett ned, pga Wilma). Meeen en blir jo ikke noe flinkere om en ikke øver seg tenkte jeg, så jeg prøvde med skia på litt til. Det var dumt. Rett etter tok jeg nemlig turens første ordentlig vonde fall. Hender jo at en banner og svarter og ender opp med et par blåmerker, men så tar det et minutt eller to og så er det over. I dag ble det litt verre. Landa med høyre albuen oppå draget, og det gjorde skikkelig vondt. Det var faktisk ganske mye vondere enn da jeg brakk hånda. Har neppe brukket noe da, tipper det bare en musklene som er ordentlig forslått. 

Fortsettelsen gikk litt sakte, da høyre arm var heller ubrukelig. Smertene roa seg heldigvis etter en 2-3 timer. Da var vi nesten framme ved Kvitsteindalstunet (DNT-hytte). Kom til slutt fram, etter å ha leita litt etter hytta (den lå ikke der GPS'en sa den skulle). Tok lunsjen innendørs. Deilig å sette seg godt til rette i en sofakrok med et varmt pledd! 

Fortsatte et par timer etter lunsjen. Det gikk greit med armen, unntatt en gang da staven datt gjennom snøen og jeg fikk lagt altfor mye vekt på den. Ikke godt.. Ellers gikk det sakte, men sikkert oppover, og vi fant oss etterhvert en fin plass å slå leir. 

Ca. 23 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar