torsdag 15. mai 2014

14.5 Pause i Lønsdal

Etter å ha sett på kart og hørt litt rundt om snøforhold, bestemte jeg meg i dag tidlig for å ikke gå videre til Sulitjelma. Mamma og pappa kommer til Bodø for å besøke Wilma og meg til helgen, og det hadde vært altfor kjipt å ikke komme fram til Sulis innen de kommer. 

Snøforholdene er ikke noe særlig om dagen, dvs. snøen er pill råtten, selv i fjellet. Dårlig med snø et lite stykke her fra Lønsstua, og bar vei innover til Skaiti. Jeg er også litt skeptisk ift skredfaren innover i Skaitidalen. Veldig bratt på begge sider der, og en ganske smal dal. Tar heller ikke sjansen på å gå over Balvatnet nå. Alt i alt litt for stor sjanse for å ikke rekke Sulis til vi får besøk. Hadde kroppene våre vært friske og raske og uthvilte skulle vi klart det, men nå har det seg sånn at både Wilma og jeg er ganske så slitne. De milene vi går glipp av her kommer imidlertid til å bli gått, da jeg garantert skal gå Nordlandsruta en eller annen gang!

Dagen i dag har gått med til å lese ut boka mi, slappe av og se litt på etappen videre. Jeg har bestemt meg for å gå videre fra Moskenes på Lofoten. Det er ikke så altfor store forskjellen på hvor langt nord/sør vi slutter og starter, vi gjør bare et godt hopp vestover. Jeg går for å oppleve Norge, så om jeg går i en rett linje oppover eller ikke gir jeg blaffen i :p 

Får forresten selskap en drøy uke når vi begynner på'n igjen; Sophie joiner oss. Og det skal bli såååå hyggelig med selskap! En å dele gleder, og eventuelle frustrasjoner, med skal bli så bra! Jeg har jo alltid Wilma ved min side, men det er ikke alltid hun er så ivrig på pratefronten...

Både Wilma jeg hadde helt klart godt av å hvile litt nå. Begge har ligget rett ut i hele dag, kun rørt litt på oss når vi har måttet ut på tissetur :p Vi har faktisk gått 12 dager i strekk uten pause eller en ordentlig "hvilegådag" nå, og det har oftere vært tungt føre enn ikke. Viktig for motivasjonen å ikke kjøre oss helt i grøfta, har jo et stykke til igjen før vi er på toppen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar