torsdag 8. mai 2014

6.5 Krutvatnet til Valen gård

Wilma koste seg ute på morgenkvisten

En av Statskog sine flotte hytter

dag ble det en veldig kort og lett dag. 15,5 km, 100 høydemeter opp og 200 ned, og et scooterspor som var lagt veldig fint i terrenget i nedover'n. Wilma begynner helt klart å bli sprekere, for hun løp av gårde nedover bakkene (uten kløven). Jeg holdt igjen litt, men det var nok egentlig ikke nødvendig. Hun er forresten ikke helt vettug. Når vi har god fart nedover, kan hun finne på å kaste seg på ryggen og slide nedover og rulle seg, uten tanke på at jeg har store problemer med å stoppe like fort og at hun igjen er bundet til meg.. Det har gått bra hittil da, men jeg blir like bekymret for å "rive" hodet av henne hver gang. 


I og med at ingen av oss var spesielt slitne da vi kom fram til Valen kunne vi jo ha fortsatt litt til, men jeg begynte å få et vondt gnagsår som trengte litt fiksing.. Etter å ha sett litt på kartet kom jeg fram til at vi mest sannsynlig bruker samme antall dager til Umbukta Fjellstue uansett. Og en tredje grunn var forsåvidt at reinen har kalvingsområde oppi her, og da er det dumt å campe midt oppi det og forstyrre reinen mer enn nødvendig. 

Har med andre ord hatt en lang, rolig og deilig ettermiddag her. Det er ikke signaler, så kan ikke oppdatere bloggen, svare på mail, meldinger og sjekke face, heller ikke å ringe hit og dit, så i dag har jeg bare kunnet nyte freden og roen. Det er jo koselig med litt kontakt med omverdenen innimellom, men det er gjerne når jeg har hviledager (hvor det er signaler) at jeg slapper minst av, tro det eller ei. Da er det alltid en del som må ordnes, og å oppdatere bloggen tar en del tid. Det betyr likevel ikke at jeg skal slutte med bloggen da. Får så mange koselige tilbakemeldinger på den, og jeg må jo kunne misunne dere som sitter i sofaen der hjemme med noe ;) 


Har fått låne kårboligen har på Valen gård, og har funnet meg godt tilrette her. Fant et Her og Nå, så har fått med meg litt sladder og løst sudoku. Alright med litt forandring. Ellers har jeg lest masse i boka mi. Er godt over halvveis i bok nr to i Game Of Thrones-serien, og er blitt litt hekta! 

Wilma ligger rett ut og snorker og sover som vanlig. En kan kalle henne lat, men jeg synes også at hun er ganske lur. Hun jobber når hun må (dvs rusler stort sett ved siden av meg når vi er ute og går), ellers slapper hun av og samler krefter. Det er jo det dyrene gjør fra naturens side, for å ha krefter når det gjelder. Smart hund! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar