torsdag 29. mai 2014

26.5 Hviledag i Paradis

Da turen i går gikk så hardt utover potene til Wilma som den gjorde, var det bare èn ting å gjøre; ta en hviledag. Og det var egentlig helt greit for de tobeinte også. Kjente gårsdagen godt på kroppen. 

Etter en rolig frokost ruslet vi en liten tur rundt i Paradis :p Det er SÅ fint der! Wilma begynte å blø fra en av klørne igjen til tross for at vi gikk veldig rolig og unngikk stein, så da måtte hun bare ligge rolig resten av dagen. Så ikke ut til at det gjorde henne noe :p

Vi tobeinte fisket litt, og vi fikk masse fisk! For første gang synes jeg det var skikkelig moro å fiske. Begge startet dagen med en sånn litten søt en som vi kastet uti igjen. 



Så fikk Sophie en litt større en. Den var grå med store øyne.. Så fikk jeg en skikkelig sugg. Den var faktisk ganske stor! Så stor at snøret ikke holdt da vi skulle ta den opp. Nedtur! Den tok med seg den fine blå sluken og svømte av gårde. 

Etter litt flere kast uten noe action, begynte vi å tro at skipet hadde seilt. Så feil kan man ta. Plutselig fikk jeg nok en stor fisk på kroken. Denne var rød-brun med skjegg. Torsk! Denne gangen dro jeg den til et sted der jeg kunne "kippe" den opp på land, så vi fikk beholde både fisken og sluken. Funka fett. Og jeg fisket med det den største fisken jeg noen gang har fisket. Litt stolt kan du si! 


Sophie skulle bare ta et par kast til, men tror du jammen meg ikke at hun fikk en enda større?! Såååå moro! 


Vi var bare litt fornøyde da vi ruslet tilbake for å lage middag :p

Før fisken kunne spises måtte den selvsagt renses og sånt. Lenge siden jeg har gjort det, så Sophie hadde en liten innføring i det. Kjekt! 


Så var fisken fiksa, primusen i gang og ikke lenge etter var det to mette frøkner som nøt livet i Paradis. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar