torsdag 13. mars 2014

12.3 Sulebu til Eidsbugarden

Det var to slitne kropper som gikk fra Sulebu i dag. Dagen i går merkes. På forhånd tenkte jeg at etappen inn til Eidsbugarden skulle bli grei; lang nok, men overkommelig. 

Som jeg kanskje har nevnt tidligere er jeg litt susete av meg, og det slo til igjen i dag. Tok feil i et kryss med stikka løyper, og endte med å ta en ca. 5 km lang omvei via Vardhovtinden. Fin tur, men trengte ikke akkurat noen ekstra kilometer i dag :p


Prøvde på et hoppebilde :p

Wilma vet å slappe av når hun kan - en god egenskap

Videre til Tyin ble det igjen en del nedover. Det er jo faktisk et lite alpinanlegg der, så nå kan jeg si at jeg har kjørt rød løype nedover med pulk etter meg. Om alle bakkene ble tatt stående på skia eller med baken i bakken har jeg ikke tenkt til å kommentere nærmere :p 

Veien ved Tyin var bar som på sommeren, så da ble det baksing innover i bjørkekrattet videre, noe som tok på kreftene. Å gå på skrå i brøytekanten innover hjalp heller ikke. 


Fikk etterhvert vite at det gikk en kvista løype innover, så jeg slapp å gå og hate i veikanten. Kjekt. Den gikk imidlertid så bratt opp og ned et stykke at jeg måtte ta av skia og gå på beina. Brant av en del krutt der!

Med litt scooterhjelp på ettermiddagen kom vi oss til slutt inn til Eidsbugarden, og hytta til Arnfinn. Hytta er knallfin!! Og det var godt og varmt her fra første stund, da Arnfinn hadde latt varmen stå på til vi kom. Herlig! Var veldig sultne da vi kom fram, så jeg lagde meg middag kjapt og  Wilma fikk maten sin. Wilma tok kvelden 5 minutter etter, og jeg sluknet såvidt på sofaen før jeg fant sengen.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar