tirsdag 4. mars 2014

3.3 Rauhelleren til Uggen

Etter en god natts søvn, bra med frokost og ved godt mot gikk vi videre fra Rauhelleren. En grei etappe til Heinseter med svak helning nedover stort sett hele veien. At løypa var stikka og vi stort sett hadde restene av et scooterspor å gå i gjorde det enda greiere. 

Lunsj ble inntatt i en hyttevegg på Heinseter. Her møtte vi på to veldig trivelige damer, Reidun og Anita. De kom fra Krækkja og skulle videre til Rauhelleren. Reidun gikk Norge på langs for 25 år siden - moro å høre om andre som har gjort det og hvordan de gjorde det. Reidun hadde gått sammen med tre andre, og de hadde fått sponset overnatting på DNT hytter fra nord til sør. De hadde selvsagt med seg alt nødvendig utstyr, men målet deres var å sove på en hytte hver natt. Det høres ikke så dumt ut det heller, men den luksusen kan jeg nok ikke ta meg når det ikke sponses. Men det er helt greit. Teltlivet er topp så lenge en har bra utstyr, og det har jeg jo :) Har fortsatt til gode å fryse i soveposen min fra Helsport! 

Etter en god lunsj på Heinseter i godt selskap, fortsatte vi videre mot Tuva. Egentlig var planen å gå opp stigningen fra Heinseter og campe et sted mellom der og Tuva. Det gikk imidlertid så greit at vi fortsatt til Tuva, og da fortsatte vi like gjerne videre til Uggen også, hvor familien Paulsen har vært så snille å låne meg hytta deres. 

Før vi gikk fra Tuva var vi innom og slo av en prat med bestyrerne så, tidenes koseligste. Fikk litt mat og drikke, gode tips om hvor vi skulle gå videre og ellers en hyggelig prat, før vi sklei videre ned til Ustevann. 

Var fremme på Uggen i 23 tiden, ikke noe tidligere enn vi burde være. Vi fyrte i peisen, lagde middag og chillet resten av kvelden. Sykt digg!! 

Ca. 34 km

2 kommentarer:

  1. Veldig hyggelig å møte dere på Hein. Vi er nå på Kallhovd. Artig å lese blggen din! God tur videre!
    Hilsen Reidun og Anita (! )

    SvarSlett
    Svar
    1. I like måte :) Sjeldent å møte på to så spreke damer! Håper dere hadde en fin tur videre fra Heinseter. Beklager det med navnet, Anita. Jeg er, som jeg sa, veldig dårlig på navn. Har rettet det opp nå;)

      Slett