mandag 31. mars 2014

30.3 Hviledag på Plassætra

Fikk låne en pc av Reidar i går, så i dag har jeg for første gang oppdatert bloggen med en pc, ikke bare mobilen. Har fått lagt inn noen bilder fra første del av turen, under "Bilder". Mange av de samme bildene som er i innleggene, men noen andre også.

Spiste en god frokost sammen med Anne-Mari og Kai. Brød, egg, frukt og alt annet en kunne tenke seg, deilig! Ikke minst utrolig koselig godt selskap :)

Utpå formiddagen pakket jeg sammen tingene mine og ruslet opp til Plassætra, hvor gutta jeg møtte på i går, hadde camp. Litt felleproblemer opp bakkene. Jeg glemte selvsagt å ta de inn og tørke de i går, så de var klissvåte fra første stund og løsnet opp første kneik. Ble mer og mer irritert for hver gang skia slapp, så løsningen ble å putte på langfellene (hadde på kortfeller tidligere). Fikk om ikke annet tøyd godt på hofteleddsbøyerne...

Kom midt i lunsjen til gutta, som for øvrig heter Ola, Vegard, Ørjan og Christoffer. Fire friluftsstudenter ute på tur. Siden da var det stort sett spising det gikk i til vi tok kvelden. Det begynte med at Ola lagde noe ala scones til lunsjen, servert med smør, sukker og kanel. Så var det litt sjokolade og kaffe. Så mer sjokolade og smågodt, som jeg hadde med, mens vi spilte kort.

 
Hentet litt mer ved til bålet, og Ørjan og Christoffer lekte litt på ski, før vi begynte med middagen. Da var det suppe/gryterett og pannekaker. Så var det dessert, og det var ikke mindre enn hjemmesnekra eplekake med vaniljekrem lagd på bålet, med kaffe atått. Var så mett, at når sjokoladen ble sendt rundt til slutt måtte jeg pent stå over. En real hvile- og spisedag!
 
 

Eplekake




Ca. 7,5 km
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar