tirsdag 4. mars 2014

27.2 Haukeliseter til Hellevassbu

I dag gikk startskuddet igjen, og det føles utrolig bra. Litt tungt, men bra! Pulken er litt vel tung i oppover'n. Vi kom oss likevel opp bakkene fra Haukeliseter. Det vil si Adrian fikk oss opp. Jeg dro litt før han tok over og dro pulken resten av veien til Hellevassbu. Mulig jeg bare må fortsette å ha med meg en sprek kar på hver etappe som kan dra pulken for meg :p 

På vei opp bakkene ble vi tatt igjen av de som gikk Expedition Amundsen - spreke folk! Veldig kjekt for oss, da vi fikk den "motorveien" å gå på innover.  Innen vi nådde Hellevassbu tipper jeg mange av de allerede var på Litlos. Nå skal det sies at det er stor forskjell på pulkvekten vår. Tror ikke jeg har klart å "slanke" pulken så mye fra sist, så den veier vel godt og vel 65 kg. Det merkes i motbakkene. 

Vel fremme på Hellevassbu slo vi opp campen. Litt slitne og veldig klare for varm middag fant vi ut at brenneren ikke fungerte. Det er det man virkelig ikke vil finne ut på tur, og særlig ikke vintertur. Den fungerte ypperlig da vi lagde middag i går kveld, så hva som har skjedd over natten er ikke godt å si. Bestemte oss for å gå inn på Hellevassbu og lage middag, og prøve å fikse brenneren i morgen før vi går. 

Ca. 25 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar