tirsdag 25. mars 2014

24.3 Topptur til Snøhetta

Da vi var ute i 6.30 tia til den vanlige tisse-turen blåste det godt. Wilma og jeg tok derfor en rolig morgen, i håp om at vinden skulle løye litt utover dagen. De fire andre som kom til hytta i går, gikk av gårde mot Snøhetta rundt halv ti, da hadde allerede vinden løyet en del. 

Etter å ha spist frokost og lest noen sider i boka mi fant jeg ut at det var på tide å komme seg ut. Wilma var litt usikker, men ble nå med likevel :p 

På vei opp de første høydemetrene skyet det litt til og kom et lite snødrev i lufta. Hadde nok ikke gått til topps om det ble verre, men til min store glede forsvant både skyene og vinden, og det viste seg å bli tidenes topptur. Wilma storkoste deg uten kløven, og stoppet for å rulle seg stadig vekk. Hadde den utsikten på toppen! Sykt bra tur! 





Nyter livet sa du?!


På vei ned møtte jeg en morsom fyr. Han var fra Sveits, og jobbet litt som fjellguide der. Hvert år pleier han likevel å dra på ferie i Norge. I fjor gikk han gjennom Norge og Sverige langs polarsirkelen. I år var planen hans å gå fra Hjerkinn og ende opp i en eller annen fjord på vestkysten. Han går med pulk og sover i telt, og tar ting ellers litt som det kommer. Litt som meg og Wilma 😛


Jeg tok det veldig rolig nedover, så det gikk greit for Wilma å holde følge uten å løpe. Vil ikke belaste kroppens hennes med løping nedover. Forventet å komme tilbake til tom hytte, men det var det langt i fra. En klasse fra videregående i Oppdal hadde kommet sammen med lærerne sine, og skulle være der i fire dager. Helt ok skolehverdag!! At vi ikke hadde hytta for oss selv gjorde forsåvidt ingenting. Det er hyggelig å ha folk rundt seg innimellom! 

En siste ting; det er tidenes stjernehimmel i kveld. Fjellet slår byer big time når det kommer til det! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar