fredag 21. mars 2014

21.3 Hviledag på Furuhaugli

Har hatt et par dager med tungt føre, så både Wilma og jeg hadde godt av en hviledag i dag. Wilma har haltet litt på det bakbeinet hun har operert, så håper en rolig dag hjelper på det. Vil jo ha med meg frøkna videre!

Wilma synes det er veldig greit å sove i senga med meg:p

Hviledagen har i all hovedsak gått med til å fikse depotet jeg har fått her og se på kart. Også har jeg vasket så godt som alt av ullundertøy i vaskemaskin. Digg å få vasket det ordentlig etter noen ukers bruk, og ikke bare skylle det i vasken. Ellers har jeg blitt intervjuet av lokalavisen da :p Har også vært i kontakt med politiet. Det var en tysk mann på tur med pulk som ringte og sa han var lost. Jeg møtte en tysker med pulk oppe i fjellet her, så de lurte på hvor jeg hadde møtt han, ift å lokalisere han. Trodde ikke det skulle være flere tyskere med pulk oppe i samme området, men det viser seg at det har vært to stykker, og det er ikke han jeg møtte på som hadde gått seg bort. Så litt forvirring der, men det viktigste er at riktig mann kom til rette og har det bra. Han var imidlertid på tur uten kompass, GPS og spade, og bare hadde et veldig dårlig kart med seg, så det her viser jo hvor viktig det er med ordentlig utstyr når man ferdes i fjellet. 

Har bestemt meg for å gå innover mot Snøhetta i morgen. Hvis været er bra vil jeg ta en dag hvor jeg legger igjen utstyret og gå en topptur uten det. Går så videre til Kongsvold Fjeldstue i stedet for Oppdal. Tror det er litt enklere og mer snøsikkert å krysse dalen der, enn i Oppdal.

Som sagt er det godt med en hviledag i dag. Kroppen er full av blåmerker etter gudene vet hva, har noen prikker på lårene som jeg mistenker kommer fra at det er kaldt, litt stive skuldre, en blå negl har det blitt, samt nye blemmer på helene under de første blemmene jeg fikk. Men synes det fungerer veldig bra til tross for det. Må jo regne med noe sånt når man er ute på tur såpass lenge!

Ellers må jeg bare skryte litt av Furuhaugli. De er så snille og hjelpsomme her! Har gått tom for gnagsårplaster, så det kjøpte de med til meg da de var på handletur i dag. Og er det noe jeg trenger hjelp til får jeg det med en gang. Så skal du på tur i området rundt Dovrefjell, kan jeg trygt anbefale å være her!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar