fredag 21. mars 2014

19.3 Dørålseter til Nysæterhøe

Gikk fra Dørålseter i ruskevær; overskyet, snø i lufta og bra med vind. Lite snø noen steder såpass langt ned, men inne i bjørkekrattet, hvor vi ruslet store deler av dagen, var det nok snø til at det ble tungt å gå.

Fikk med meg et par kvister fra bjørkevandringa...

Midt på dagen, like før lunsj, åpnet himmelen seg og sola kom fram. Herlig! Ble en lenger lunsj enn planlagt, ved det eneste furutreet jeg har sette de siste dagene, om ikke på turen? Herlig!


Mer krattvandring 

Fellebytte før oppoverbakkene

På ettermiddagen begynte jeg på dagens stigning. Som tidligere på dagen var det tungt føre oppover, og det gikk veeeldig sakte. I dag var det "these boots are made for walking, that's just what they'll do. One of these days these boots are gonna walk all over you" som gikk på repeat :p 

Fin utsikt på kvelden 

Tok likevel en del høydemetere, før vi slo opp teltet, litt tidligere enn planlagt. Tidligere i kilometer, absolutt ikke tid. Klokka ble 20.50 før jeg krabbet inn i posen. Da var jeg så trøtt, at jeg ikke gadd å begynne med middag. Hadde tenkt til å få i meg et par polarbrød, men gadd ikke det engang, så dagens middag ble salte potetsticks. Digg, men ikke akkurat mettende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar