lørdag 29. mars 2014

27.3 Flåmasætrin til Borkhussætra

På Kongsvold kunne de fortelle om noen kalde netter i det siste, ned mot -19 grader, så jeg var litt spent på om jeg kom til å merke noe til det i løpet av natta. Når jeg måtte åpne glidelåsen på posen i løpet av natta fordi jeg holdt på å dø av varme, må det være fordi jeg har en veldig god sovepose eller fordi det ikke var så kaldt. Hadde i hvertfall ikke trengt å ofre det en tanke. 

Første morgen med frokost utendørs. Nice! Med et av de ferdigkokte eggene fra Kongsvold i tillegg til havregrøten, ble det ekstra bra. Fikk lufta/tørka noe av utstyret litt også, og det er jo alltid bra. 



Rusla rolig videre i retning Høggia i bare ulltrøya fra start, og svetten begynte å renne alt opp første ting som likna en bakke. Med andre ord varmt i dag også! 

Digg med lufting!

Det ble en lang lunsj i solveggen ved en annen veldig koselig sæter. Veldig mange koselig sætre innover her! Og veldig varmt i solveggen!



Kunne følge scooterspor videre inn til Borkhussætra. Kom fram til sætra lenge før middagstid, så fant meg godt tilrette i en lun hyttevegg med noe å drikke, french fries og boka mi. Wilma slang seg ned i senga si og ble værende der til det ble leggetid. Gløtta såvidt på et øye i ny og ne. 



Jeg tenkte at vi kom til å bruke lenger tid enn det vi faktisk kommer til å gjøre over fjellet her. Fryktet tungt føre, men det er jo så godt som perfekt. Lett å orientere seg også, så bruker lite tid på navigering. Kunne lett vært nede i Kvikne i morgen, men depotet vårt er framme tidligst lørdag, så det er ikke noe vits i å haste ned. Bedre å bruke tia på fjellet enn å henge i bygda!


Ca 16 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar