lørdag 29. mars 2014

29.3 Støsætra til Yset

Lover bra for en ny dag 


Fulgte noe jeg tipper er de samme skisporene som vi har sett tidligere oppi her, et godt stykke. Syntes de stort sett har gjort gode veivalg, men i utforkjøringene ble det litt trøblete :p Det var ned i skyggesiden og skog, med andre ord en del snø og trær å krasje i. Stakkars Wilma sleit en hel del nedover der. Datt igjennom til magen for hvert skritt hun tok. Tok av henne kløven for å gjøre en likevel strevsom oppgave litt mindre kjip. Hun var rimelig fornøyd da vi kom oss til fastere grunn😊 

Gikk forbi ei sæter hvor det var folk. De tipset meg om oppkjørte løyper ned til Yset. Mot en traktorvei og lite snø der jeg egentlig skulle gå, var trikkeskinner helt greit! 



Og det ble dobbelflaks. Møtte på en skikkelig trivelig gjeng som var på skitur i finværet; Anne-Mari og Kai, og Aud og Reidar. Ikke nok med at jeg ble bedt på middag og kaffe, men tak over hodet fikk vi også. Heldige sa du? 😊 Jeg tok en litt annen vei enn dem ned til Yset (det var virkelig NED til Yset; lange bratte bakker), skulle hente depotet mitt på Statoil og komme til dem etterpå. 


 














Aud, Wilma og meg :)

På Statoil møtte jeg tilfeldigvis på de som har gått før meg oppi her og gitt meg spor å gå i; fire karer, som jeg enda ikke vet stort om. Fikk imidlertid middagsinvitasjon av dem også. Siden jeg allerede er opptatt i dag, joiner jeg dem i morgen. Kjekt!

Ikke fulgt så kjekt var det å finne ut at depotet ennå ikke har kommet. Er i så godt sig, så kunne gjerne ruslet videre i morgen, men da blir det heller en hviledag, så krysser jeg fingrene for at det kommer på mandag. Får finne gutta og spise middag med dem, og rusle tilbake og hentet depotet på mandag. Wilma synes sikkert det blir veldig bra med en hviledag! 😜

Ca. 22 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar