fredag 21. mars 2014

17.3 Glitterdalen til Rondvassbu

Jeg fant helt klart en lun plass å sove på i går kveld. Gikk ikke lenger enn et par kilometer i dag, før vi var oppe på snaufjellet hvor det blåste kraftig. Fint vær ellers, men mye vind. 


De første kilometerne hadde vi vinden rett i mot, før vi snudde 90 grader og gikk i retning nordøst mot Rondvassbu. Var mette på vind, både Wilma og jeg, da vi kom fram. 

Planen var å gå lengre enn til Rondvassbu i dag, men det var veldig tungt å gå, da det har kommet en del snø i løpet av natten. I enkelte sider hadde det lagt seg så mye snø at jeg måtte ta av skia for å komme fram. 

Med skia i arma...

At jeg gikk med kortfeller gjorde heller ikke saken noe bedre. En blanding av latskap og stadig tro på at jeg hadde runda siste kneika, gjorde at jeg ikke byttet om til langfeller. Sannheten er nok likevel at det hadde vært mye lettere med langfeller i dag. En lærer så lenge en lever. 

Her på Rondvassbu har vi fått oss hunderom for natten. Det er ikke alle DNT hytter som har hunderom, og der det ikke er det må hundene sove i bur et eget sted, pga allergi. Men veldig koselig når de har det, for da kan Wilma ligge ved siden av meg å småsnorke og drømme, sånn som hun gjør nå. Helt tydelig at hun synes dette er ok+! 


Når man drar på tur uten andre mennesker, er det mye lettere å komme i kontakt med folk man møter på veien. Da det var middag her i kveld var det dekket ett langbord, og da kommer man jo lett i snakk med de andre som er der. Jeg hadde en gjeng dansker på venstre side og overfor meg, og noen tyskere på andre siden. Vi pratet mye om å reise, like steder vi har vært og erfaringer, jobb og tilbød med litt politikk. Veldig kjekt! Han ene mente jeg burde starte et middels stort selskap i Norge, som arrangerer turer for andre selskaper. Hadde ikke vært så dumt det :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar