onsdag 12. mars 2014

9.3 Byrkjestølen til Iungsdalshytta

Da vi gikk fra Byrkjedalstølen i dag tenkte jeg at vi skulle gå til Storestølen i dag, så fikk vi gå videre til Iungsdalshytta i morgen. Det ble likevel ikke sånn. Været var helt fantastisk! Og når vi møtte på han som driver Geiterygghytta og han kunne fortelle om preppa spor eller scooterspor hele veien inn til iungsdalen, ble det det nye målet. 

Påskestemning

Må visst øve litt på å ta bilde av begge to :p

Det ble en kjempefin tur, til tross for at det blåste greit opp mot ettermiddagen. Godt å komme seg i hus, eller hytte, da vi kom fram. Han som tok i mot oss syntes Wilma så noe sliten ut der vi kom - det var nok helt riktig. 32 km og noen høydemeter tar på både hund og menneske. Jeg har nok en fordel i at jeg har et mål med turen, for Wilma er det bare trasking fra et sted til et annet. Alltid i bånd. Men men, hun er jo strengt tatt heldig som får er med på noe sånt. Det er i hvertfall det jeg sier til meg selv :p Hun var i det minste heldig da hun fikk kyllingpølse av han som tok oss i mot + en god porsjon hundemat! 

Veldig spesielt lys her egentlig, bildet yter det ikke rettferdighet. Kan såvidt se Iungsdalshytta ved foten av fjellet. 

Jeg var ikke så lite heldig jeg heller. Tok meg en varm dusj, første på turen, og fikk på tørre klær. Så disket betjeningen opp (som alltid) med tre retters middag, og det var rett og slett himmelsk! Hjemmelaget tomatsuppe (beste jeg noen gang har smakt) til forrett, elggryte til hovedrett og appelsin ett eller annet til dessert. Og en kaffekopp til slutt for å toppe det hele. Mmmmm.. Var veldig fornøyd da jeg krøyp inn i posen den kvelden!

Ca. 32 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar