søndag 1. juni 2014

31.5 Vestpollen til Fiskebøl til Kanstadbotn

Litt dårligere vær i dag enn det har vært i det siste. Kjølig og litt regn store deler av dagen. Om ikke jeg synes det var så kjekt, var det i det minste kjekt for Wilma, som synes det ellers har vært litt varmt.

Dag to med asfaltgåing tar allerede på kroppen. Har en litt kjip muskel bak venstre kne, samt at venstre foten er rimelig vond. Knuste et bein i foten for mange år siden, men det har liksom aldri blitt helt som det skal igjen. Enda litt mer vekt i sekken tar mer på hoftebeina også, som plutselig har fått to fine kuler. Pytt sann, det går seg nok til :p

Et stykk feit sekk :p

Da en dame stoppet og spurte om vi trengte skyss videre, sa jeg imidlertid ja. Hun hadde kjørt forbi oss på vei til Svolvær og så igjen på veien tilbake, og synes synd på oss som gikk langs veien. Vi satt på til havna på Fiskebøl, hvor jeg hadde bestemt meg for å ta bussen fra videre. 

Vaffel på kaia - mmmmm :)

Wilma ville også ha vaffel :p

Etter å ha sett på kartet fant jeg ut at det var 6 tunneler i løpet av et relativt kort strekk, hvor den lengste var 6 km. Liker ikke å gå i tunneler med Wilma, da vi ikke har reflekser eller liknende, og tar litt plass i bredden. Hopper forsåvidt bare en del østover, så er ikke så mye juks ift å gå Norge fra sør til nord. Hehe. 

Med bussturen i dag kom vi plutselig til Kanstadbotn litt tidligere enn beregnet. Gikk litt opp fra veien, før vi slo leir. Spiste middag og hørte på musikk og sang høyt og falskt med, muligens til Wilma's fortvilelse?



Gleder meg skikkelig til å fortsette inn i fjellene i ordentlig terreng i morgen! Er litt bekymret for snøforholdene ut i fra det jeg kan se fra leiren i kveld, men tar ikke sorgene på forskudd. 

Wilma-serie: 
"Duuu, Lene, jeg tror jeg hører noe utenfor"

"Jeg tar en liten titt ut jeg"

"Jeg kan ikke se noe, men kanskje jeg lukter noe hvis jeg setter snuta i været?"

"Det vakke noe utafor, så da kommer jeg heller og legger meg oppå hodet ditt jeg. Er det greit eller?"

Natta :) 

Ca. 18 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar