tirsdag 3. juni 2014

2.6 Shopping i Narvik

Var på posten i Bjerkvik i dag, for å hente pakken jeg sendte fra Svolvær. Jeg var dessverre kjappere enn den, så den hadde ikke kommet ennå. Men det var egentlig like greit. Fikk god tid til å se litt mer på den sykkel idéen min. Og med et lite tips fra min kjære far om å bruke en sykkelvogn for barn, ble idéen plutselig ikke så urealistisk. 

Kort fortalt er Wilma og jeg nå muligens den mest originale sykkelekvipasjen på norske veier :p 


Sykkelhengeren for to små kids, har blitt hundevogn til èn stor Jämthund. Tusen, tusen takk for super hjelp hos Narvik Dyrebutikk. Fant et helt topp bur, og fikk hjelp til å feste det på vogna og greier. En stor takk til dere på G-sport som fiksa sykkel til meg i mens. Er det no'n sak når man møter så mange hyggelige folk på veien? Er ikke det vet du :)

Alle lurer vel på hva Wilma synes om det her, men etter dagens testtur, ser det ut til at hun kommer til å finne seg godt til rette baki der. Hva jeg synes etter dagens testtur? Vel, det er dødstung bare det er såvidt oppoverbakke, men jeg har stor tro på at det likevel gjør at vi får en enda bedre tur. Nå er jeg veldig usikker på hvor langt jeg klarer å sykle om dagen, men hvis jeg er litt forsiktig kan jeg gjette på 3 mil. Jeg vil ikke sykle straka vegen, så si at jeg har igjen 100 mil. Kun syklingen vil da ta 33 dager, men vi kan være på tur ut juli, så da har vi over tre uker til gjøre andre ting også. A yeah! :D

For første gang telter vi på en campingplass i kveld. Det ble sent for før vi var ferdige med shoppingen, så jeg orket ikke å lete etter noe langs veien. Èn fordel med å campe på en campingplass; jeg fikk dusje! Han i resepsjonen der spurte om jeg skulle ha en dusjpolett. "Tja, jeg trenger kanskje en dusj" sa jeg. "Ja" sa han, og lot det ikke være noe spørsmål om hva han mente :p Var ganske enig da jeg så meg sjøl i speilet etterpå da - det var på tide med en dusj! 

Etter å ha pimpet både sykkelen og vognen blir det moro å ta fatt på første etappe med sykkelen i morgen. Håper er at vi kommer oss greit tilbake til Bjerkvik, så kan vi campe der og hente pakken på posten. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar