tirsdag 24. juni 2014

23.6 Kvænangen til Langfjordbotn

Har stort sett hatt ganske bra vær i dag, sola har faktisk tittet fram et par ganger. Herlig! 

Stoppet i Burfjord og lunsjet. Det ble en ordentlig luksuslunsj; karbonadesmørbrød, sjokolademelk og et eple. Mmmm!


Møtte på mine to favorittskilt på ett og samme sted i dag:


Wilma vimset rundt omkring, så til slutt puttet jeg henne inn i buret igjen. Glad jeg gjorde det da jeg gjorde det, for rundt 100 meter etterpå var det en reinsdyrflokk i veikanten. Hadde hun gått ved siden av sykkelen da, hadde jeg endt opp med enda et tryn og mest sannsynlig en hund long gone på jakt etter reinsdyr. 

Møtte på noe litt hyggeligere litt senere, noe vil si noen; Elisabeth og Thomas. Thomas gikk Norge på langs i 1991 og har fulgt med på bloggen, så da de så oss stoppet de og slo av en prat. Veldig hyggelig! :) 


Er inne i vårt siste fylke nå; Finnmark.har vært innom flere fylker i Norge de siste fem månedene, enn jeg noen gang har vært. Litt rart at vi er kommet til det siste på turen. 


Vel nede i Langfjordbotn viste triptelleren 42 km, så da var det på tide å stoppe. Kunne godt ha syklet lengre etapper, men skal møte mamma i Honningsvåg 3. juli, så da er det ikke lange betan vi trenger å flytte oss per dag. 

Bestemte meg for å telte på Langfjordbotn Camping i natt. Kjekt å få ladet mobilen og sånt, på tide å oppdatere bloggen igjen. En dusj er heller ikke å forakte i ny og ne. 

Å bli her viste seg å bli veldig kjekt. En av de som jobber her, Bjørn, tilbø meg å låne badstua, da noen hadde avbestilt og ovnen allerede var i gang. Det var sååå deilig! Å bli varm til beina i stedet for kald for en gangs skyld :p Og så ta en dusj. Lenge siden jeg har følt meg så rein! Og varm :p 

Ren og pen joina jeg en gruppe italienere i grillbua her. Ble servert både mat og drikke. Så hyggelig!! 


42 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar