søndag 1. juni 2014

30.5 Svolvær til Vestpollen

Etter å ha handlet mat, linser, ny matboks/middagstallerken til meg (Wilma sin dro av gårde på sjøen på vår vei fra Henningsvær til Kalle, så hun har fått min), og sendt et par pakker med posten; èn hjem og èn videre til Bjerkvik, fortsatte vi videre.

Dagens etappe er én av flere langs E10, da fjellene fortsatt er litt vanskelige å gå i. Kan ikke si at jeg synes det er helmaks å gå langs veien, men det er løsningen fram til vi kommer til Kanstadbotn. Derfra går det en merket sti over fjellet. Stien ligger på rundt 500 moh, så forhåpentligvis er det ikke så mye snø der nå. Det er i hvertfall det folk som er litt mer kjent i området tror, så satser på at de har rett. 

Det tar fort på beina å gå på asfalt med tung sekk. Wilma synes heller ikke at det er noe særlig, da hun ikke får vonde rundt og snuse, men må gå ved siden av meg hele tiden. Det har riktignok ikke bare vært kjipt å gå langs veien, har jo hatt flott utsikt hele dagen, så kan egentlig ikke klage. 

Svolvær-Geita 



Deilig å slappe av i i skyggen lunsjen

Mens jeg kosa meg i sola med skiva mi

Og sko og sokker fikk lufta seg

On the road again

Tommel opp fra meg

En litt mindre entusiastisk Wilma 

Ser ut til at det kommer noe nedbør etterhvert - godt å komme seg i hus (telt) da.

Ca. 20 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar