mandag 23. juni 2014

19.6 Olavsvern til Lyngseidet

Hva er vel et eventyr uten en liten utfordring i ny og ne? Når jeg har syklet har jeg vært spent på om festet mellom vogna og sykkelen tålte belastningen. Jeg kommer fortsatt til å følge med på det, men det første som røyk var imidlertid ikke det. Det var eikene på hjulene til vogna. Wilma er for feit. Neida. Joda. Dvs. vogna er ikke bygd for en 38 kilos hund i tillegg til en del bagasje. Så sånn gikk det. Men når det først skulle gå som det gjorde, kunne det ikke skjedd et bedre sted. Fant to karer som dreiv med ved rett i nærheten, og de var så hjelpsomme. Halve bygda ble satt i sving, og ikke lenge etter hadde de klart å oppdrive to sykkelhjul fra to barnesykler, og fått dem på vogna. Herlig å treffe på så hyggelige folk! :)

Ødelagte eiker

New wheels :D

Kom oss etterhvert til ferjekaia i Breivikeidet. Der møtte vi på en fra Lyngseidet, som kjente en som hadde en sykkelbutikk der. Han tok en telefon dit og fant ut at de hadde felger til de originale hjulene der, så da er det bare å ta turen innom der i morgen tidlig og alt er bra igjen. De nye gamle sykkelhjulene duger, men de er ganske små, noe som gjør det enda tyngre å trå. Hvor lenge de holder er jeg heller ikke helt sikker på. Så å ta en tur innom sykkelbutikken i Lyngen i morgen tror jeg er en god deal. 

Mat for Mons. Og meg. Fiskekaker :)

54 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar