onsdag 2. juli 2014

30.6 Repvåg til Honningsvåg

Det har blitt merkbart varmere i løpet av natta. Det merket vi på myggen. Sover alltid med "døra" i innerteltet åpen, så da jeg våknet var det tjukt av mygg i teltet. Og hendene mine er fulle av stikk. Jaja, that's life. Så fort vi kom oss på sykkelen forsvant myggen i vinden.

I dag nådde vi den beryktede Nordkapptunnelen. 6870 meter lang, 212 muh på det dypeste. 


Har gruet meg litt til den, ikke noe moro å ha med Wilma der. Men det gikk som det som oftest gjør; uten problemer. Wilma var flink, bilene som kjørte forbi oppførte seg eksemplarisk, og tunnelen er jo godt opplyst. Greit kaldt på vei ned og kjente på hodet at det var dårlig luft nedi der, ellers gikk det helt fint. 

Vel ute på andre siden hadde vi bare et par mil igjen til Honningsvåg, kosetur i finværet. Møtte på noen hyggelige svensker på bobiltur som har kjørt forbi oss et par ganger i dag. De syntes så synd på meg som syklet og slet, mens jeg syntes mer synd på de som satt inne i bobilene side når det er så fint vær ute. Å være ute i dag har jo bare vært herlig! 



"Er det rein jeg ser der borte?"

Vel framme i Honningsvåg peilet jeg meg inn på nærmeste butikk. I løpet av dagen har jeg spist opp alt av mat, uten om siste rest med havregryn. Etter handleturen fant vi oss en grei teltplass, og så ble det endelig middag. 400 gram kjøttdeig + spaghetti ble inntatt uten problemer. At magamålet har økt i løpet av turen er det ingen tvil om :p 

52 km 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar