onsdag 2. juli 2014

1. og 2.7 Venter på a mor i Honningsvåg

Har sykla så syyykt lange etapper i det siste. Er helt utslitt, så måtte bare bruke et par dager på å hente meg inn for å klare de siste 3 milene til Nordkapp. Eller ikke :p Har tatt det så med ro som tålmodigheten min tillot meg. Begrensa hvor kort man klarer å sykle om dagen, flere dager i strekk, uten å bli rastløs. Har riktignok blitt litt rastløs, men har nå overlevd likevel. Grunnen til at vi har et par late dager i Honningsvåg er rett og slett fordi vi venter på a mor som kommer oppover for å være med oss på sjarmøretappen til Nordkapp. Hun kommer til Honningsvåg nå ganske snart. Blir kjempekoselig med selskap siste biten, og en å le og gråte med når målet er nådd. 

Har ikke gjort stort disse to dagene. Må faktisk innrømme at jeg er litt sliten av å ha en elghund med på tur i reinsdyrenes land. Hun stresser og bjeffer og griner og er helt tullete så lenge hun ser eller lukter rein, så planen om å gå på tur i fjellene her ble det ikke noe av.

Langs veien er det heldigvis mindre rein enn på fjellet, så i går endte vi opp med å løpe ei litta mil langs veien for å få rørt bittelitt på oss. Uvant å løpe igjen, men veldig kjekt! Til alle som tror man blir supersprek av å gå Norge på langs - det gjør man ikke. Man blir seig, men kondisen og styrken svinner sakte, men sikkert. Har i hvertfall gjort det for min del. Så i dag, onsdag 2. juli, kjenner frøken Bergli at det er lenge siden forrige løpetur!  

I dag har vi ruslet litt rundt i sentrum i Honningsvåg. Spist is og sett Hurtigruta dra videre. Koselig liten by. Ellers har jeg ligget i forteltet og solt meg :p For kaldt å ligge ute på grunn av vinden, så da ble forteltet løsningen. Mitt fantastiske telt kan brukes til så mangt! 



"Du skal vel ikke spise hele den isen der selv Lene??"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar