fredag 11. april 2014

9.4 Ramsjøhytta til Schulzhytta

Jeg kan være rimelig ubesluttsom til tider, og hele dagen i dag var en sånn dag. Da jeg la meg i går var planen å gå til Bjørneggen i dag. Hadde lagt inn ruta på GPS'en og greier. Men så har jeg jo så god tid, ettersom jeg skal møte mamma og pappa i påsken, ikke så mange dagsmarsjene herfra. Så da kunne jeg jo gå innom en hytte til. Se litt mer av området. Og siden jeg hadde hørt om Schulzhytta fra før hadde det jo vært kjekt å se den. Men så har jeg jo hørt at Storerikvollen er fin også... Etter litt fram og tilbake falt til slutt valget på Schulz.

På vei over Ramsjøen lettet skylaget, solen kom frem og det var nydelig turvær. Så da bestemte jeg meg for å ta en svipptur oppom Fongen igjen. Hadde jo vært kjekt å få med seg utsikten når en først var der, og et bilde på toppen (glemte kameraet i går). Men innen jeg kom inn i Ramskardet og til eggen opp mot Fongen, hadde skyene kommet tilbake og vinden tatt til i styrke, så vi droppet avstikkeren. Og det var muligens dagens lureste valg, for det blåste greit etterhvert. Lenge siden vi hade vært ute i sånt vindvær nå. 


At det var dagens lureste valg er forresten ikke sikkert. Da jeg kom til Schulz var det nemlig masse hyggelige folk der, som gjore klar hytta til påsken. Så da fikk jeg noen å prate med, kom til ferdig varm hytte og jeg fikk kaffe og brownie :D Så det var slettes ikke noe dumt valg! 

Ca. 16 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar